علمی و آموزشی

به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی و یادگیری

علمی و آموزشی

به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی و یادگیری

مزیت استفاده از جی پی اس در گوشی

استفاده از جی پی اس در گوشی مزایای زیادی داره. جی پی اس یک سیستم ناوبری رادیویی هست که با استفاده از امواج رادیویی بین ماهواره‌ها و گیرنده داخل گوشی، موقعیت مکانی و زمانی شما رو به نرم‌افزارهای مختلف ارائه می‌ده. برخی از مزایای استفاده از جی پی اس در گوشی عبارتند از:

- مسیریابی و ناوبری: با استفاده از جی پی اس، شما می‌تونین به راحتی مسیر خودتون رو بر روی نقشه ببینین و به مقصدتون برسین. شما همچنین می‌تونین ترافیک، فاصله، زمان سفر و سرعت خودتون رو نشان بگیرین. برای این منظور، شما می‌تونین از برنامه‌های مختلف مثل گوگل مپ، ویز، سیران و ... استفاده کنین.

- مکان‌یابی و ردیابی: با استفاده از جی پی اس، شما می‌تونین مکان خودتون و دستگاه‌های الکترونیکی دارای جی پی اس رو پیدا کنین. شما همچنین می‌تونین با دوستان و خانواده‌تون به اشتراک بذارین که کجا هستین و چقدر فاصله تا آن‌ها دارین. برای این منظور، شما می‌تونین از برنامه‌های مختلف مثل فایند مای فرندز، لایف 360، تلگرام و ... استفاده کنین.

- بازی و سرگرمی: با استفاده از جی پی اس، شما می‌تونین بازی‌های جذاب و سرگرم کننده‌ای رو تجربه کنین که با محل جغرافیای شما در تعامل هستن. شما همچنین می‌تونین به چالش‌های مختلف در فضای باز شرکت کنین و با دوستان خودتون رقابت کنین. برای این منظور، شما می‌تونین از بازی‌های مختلف مثل پوکمون گو، زامبی تسک فورس، ژئولاند و ... استفاده کنین.

جایگزین های بهتر برای جی پی اس

بهترین جایگزین برای جی پی اس بستگی به نیاز و سلیقه شما داره. اما بر اساس نتایج جستجوی من، برخی از جایگزین‌های محبوب و معروف برای جی پی اس عبارتند از:

- Beidou: یک سیستم ناوبری ماهواره‌ای چینی هست که تعداد ماهواره‌های آن در مدار زمین روز به روز در حال افزایش است. این سیستم قابلیت پوشش مناطق گسترده‌تری رو داره و دقت بالاتری نسبت به جی پی اس ارائه می‌ده.

- Google Maps: یک برنامه نقشه و مسیریاب هست که توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است. این برنامه قابلیت استفاده آفلاین رو داره و می‌تونه ترافیک، سرویس‌های عمومی، مکان‌های نزدیک و ... رو به شما نشان بده.

- Waze: یک برنامه ناوبری کاربر محور هست که توسط شرکت ویز موبایل توسعه داده شده است. این برنامه با استفاده از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران، وضعیت ترافیک، تصادفات، کنترل سرعت و ... رو به شما نشان می‌ده.

- Neshan: یک برنامه نقشه و مسیریاب فارسی هست که توسط شرکت نشان پلاس تولید شده است. این برنامه قابلیت صحبت کردن فارسی رو داره و می‌تونه ترافیک زنده، پارکینگ‌ها، سرویس‌های حمل و نقل و ... رو به شما نشان بده.فایده جی پی اس گوشی

مصرف باتری جی پی اس

استفاده از جی پی اس در گوشی ممکنه مصرف باتری دستگاه شما رو افزایش بدهد. چون جی پی اس نیاز به ارتباط مداوم با ماهواره‌ها دارد و این کار باعث مصرف انرژی بیشتر می‌شود. برای کاهش مصرف باتری جی پی اس، شما می‌توانید راه‌های زیر رو امتحان کنید:

- کاهش روشنایی صفحه نمایش: روشنایی زیاد صفحه نمایش گوشی یکی از عوامل مصرف باتری هست. شما می‌توانید روشنایی صفحه نمایش رو به حداقل لازم تنظیم کنید یا از حالت خودکار استفاده کنید.

- خاموش کردن وای فای، بلوتوث، و داده همراه: این سرویس‌ها هم مصرف باتری رو بالا می‌برند. شما می‌توانید زمانی که نیاز ندارید، این سرویس‌ها رو خاموش کنید.

- بستن برنامه‌های پس زمینه: بعضی از برنامه‌ها حتی وقتی که شما ازآنها استفاده نمی‌کنید، در پس زمینه فعال هستند و منابع گوشی رو مصرف می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از تنظیمات گوشی یا برنامه‌های مدیر باتری، این برنامه‌ها رو ببندید.

- خاموش کردن جی پی اس زمانی که نمی‌خواین: شما نباید همیشه جی پی اس رو روشن نگه دارید. شما می‌تونید با استفاده از تنظیمات گوشی یا ویدجت، جی پی اس رو خاموش و روشن کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد