علمی و آموزشی

به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی و یادگیری

علمی و آموزشی

به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی و یادگیری

مزیت استفاده از سبزیجات در برنامه غذایی

استفاده از سبزیجات برای سلامتی بدن و پوست بسیار مفید است. سبزیجات منابعی غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان هستند که از بروز بیماری‌های قلبی، سرطان، چاقی و پوکی استخوان جلوگیری می‌کنند و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. همچنین سبزیجات در جوان‌سازی و درمان مشکلات پوستی نیز کاربرد دارند.برخی از سالم‌ترین سبزیجات عبارتند از:

- اسفناج: منبعی مغذی از ویتامین A، کلسیم، آنتی‌اکسیدان، ویتامین K و ویتامین C است. خلط‌آور، اشتها آور، ضد تهوع و ضد سرطان است.

- گل کلم: حاوی ویتامین C، فولات، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. در پایین آوردن کلسترول خون، تقویت استخوان‌ها و پره‌ایز شدن خون مفید است.

- کرفس: حاوی پتاسیم، فولات، فسفر و فیبر است. در کاهش فشار خون، تقویت دستگاه گوارش و تصفیه خون نقش دارد.

روزانه ۲۰۰ گرم سبزیجات مصرف کنید تا ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کنید.چرا سبزیجات بخوریم

سبزیجات برای پوست خشک

برای پوست خشک، سبزیجاتی که حاوی ویتامین E، ویتامین C، آنتی‌اکسیدان و آب هستند مناسب هستند. این سبزیجات به رطوبت‌رسانی، ترمیم و درخشان کردن پوست کمک می‌کنند. برخی از این سبزیجات عبارتند از:

- هویج: حاوی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A به تولید سلول‌های پوست جدید کمک می‌کند و خشکی پوست را کاهش می‌دهد.

- خیار: حاوی ویتامین C، آب و الکترولیت است. خوردن یا استفاده از خیار به عنوان ماسک برای پوست به آبرسانی، تسکین التهاب و تقویت الاستین پوست مفید است.

- اسفناج: حاوی ویتامین E، آهن، فولات و آب است. اسفناج به حفظ رطوبت پوست، تقویت سلول‌های خون و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می‌کند.

این سبزیجات را می‌توانید به صورت خام یا پخته در سالاد، ساندویچ، اسموتی یا غذاهای دلخواه خود مصرف کنید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد